Daniel naborowski krótkość żywota
Niektórzy nauczyciele zakładają, że dzieci z jakimkolwiek wcześniejszym doświadczeniem szkolnym powinny już wiedzieć, czego się od nich oczekuje i jak się powinny zachowywać. Założenie takie mogłoby być prawdziwe, gdyby wszyscy nauczyciele byli tacy sami, jednak tak nie jest. Ich zasady, oczekiwania oraz metody egzekwowania różnią się między sobą. Niektórzy przymykają oko na niewłaściwe zachowanie, inni – wręcz przeciwnie. Nierealne jest oczekiwanie od dzieci zrozumienia Twoich specyficznych zasad i wymagań, jeżeli jeszcze nie widziały one, jak działasz. Rzeczywistość: Nie możesz sobie pozwolić na sytuację odwrotną. Trudno wybudować solidny dom na niepewnym gruncie. Jeżeli spróbujesz to zrobić, naprawy pochłoną dużo czasu. Zaniedbywanie właściwej organizacji po to, aby zaoszczędzić czas, który chcemy poświęcić na nauczanie materiału szkolnego, jest złudną oszczędnością. Zapłać odpowiednią cenę na początku i zainwestuj niezbędną ilość czasu w nauczanie swoich zasad w skuteczny sposób lub wykonuj swoją pracę byle jak i płać za to za każdym razem. Wybór należy do Ciebie, jednak drugi wariant jest bardziej kosztowny. Efektywna struktura to jedna z najtańszych i najmniej czasochłonnych form zarządzania klasą.