Inne procedury odpowiedzialności
Dodatkowe efektywne procedury odpowiedzialności, odpowiednie do poziomu szkół ponadpodstawowych, obejmują: zostawanie po lekcjach, zajęcia w soboty, zawieszenie wewnątrzszkolne oraz zawieszenie ucznia w czynnościach. Do tej pory skupialiśmy się na pomaganiu uczniom w zaznajomieniu się z właściwą strukturą klasy. Omówiliśmy różne metody wprowadzania zasad, nauczania procedur klasowych oraz pomagania uczniom w wyrabianiu w sobie dobrych nawyków pracy i odpowiedzialności. Ostatnim krokiem w tworzeniu sprawnie działającej struktury jest zaangażowanie do tego procesu rodziców. Nasza struktura będzie niekompletna, dopóki dom i szkoła nie zaczną współpracować i wykorzystywać tego samego zespołu zasad i oczekiwań. Jak pozyskać wsparcie rodziców? Nie ma jednego właściwego sposobu, jednak pewne wskazówki mogą Ci w tym pomóc. Po pierwsze, przejawiaj inicjatywę. Kontaktuj się z rodzicami, zanim problemy staną się bardziej poważne. Po drugie, zapoznaj rodziców ze wszystkimi informacjami, których potrzebują, aby Cię wesprzeć. Nie wystarczy jedynie oczekiwać ich pomocy. Podziel się z nimi informacjami lub pomysłami, których potrzebują, aby mogli stać się pomocni.