Nieefektywne modelowanie ról

Nauczyciel pracujący w szkole średniej widzi na korytarzu dwóch chłopców, którzy wrzeszczą na siebie, wygrażają sobie i się wyzywają. Są gotowi wszcząć bójkę. Nauczyciel interweniuje. Natychmiast przestańcie! – krzyczy do nich i rozdziela ich siłą. – Zachowujecie się jak dwóch idiotów. Jeżeli chcecie robić z siebie głupków, róbcie to poza szkołą. A teraz marsz do klasy, zanim wyślę was do gabinetu dyrektora! – Chłopcy, ociągając się, udają się oddzielnie do swoich klas. Czego nauczyli się uczniowie z tej sytuacji? Próbowali rozwiązać swój konflikt za pomocą krzyków, gróźb i wyzwisk. A co zrobił nauczyciel? Rozwiązał ich konflikt przy użyciu krzyków, gróźb I wyzwisk. W rzeczywistości nauczył ich dokładnie tego, za co udzielił im reprymendy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *