Temperament i style uczenia się

Wszystkie dzieci testują granice, aby określić nasze zasady i oczekiwania. To zupełnie normalne. Jednakże sposób sprawdzania granic różni poszczególne dzieci. Duże znaczenie dla sposobu, w jaki dzieci przeprowadzają swoje badania, ma ich temperament. Dzieci uległe nie sprawdzają granic zbyt często, ponieważ nie potrzebują wielu „twardych dowodów” do zaakceptowania określonych reguł i podążania za nimi. Ich głównym pragnieniem jest współpraca. Ochoczo akceptują nasze słowa jako jedyne wytyczne, jakich potrzebują, aby bezproblemowo z nami współpracować. Uległe dzieci łatwo uczyć, ponieważ uczą się większości rzeczy, wybierając prosty sposób. Przeważająca część uczniów w większości klas należy właśnie do tej kategorii. Mimo że dzieci z silną wolą stanowią niecałe 15% ogółu uczniów, są ważną mniejszością, ponieważ są odpowiedzialne za blisko 90% problemów z dyscypliną w klasie. Z kolei uparte dzieci są agresywnymi eksperymentatorami. Często sprawdzają granice i potrzebują wielu „twardych dowodów” w formie doświadczeń, zanim się przekonają, że warto zaakceptować nasze zasady przestrzegać ich. Dla dzieci o silnej woli słowo „stop” jest tylko teorią czekającą na sprawdzenie i same wiedzą najlepiej, w jaki sposób się dowiedzieć, co ono naprawdę oznacza. Nie przestają nas sprawdzać i prowokować do działania, aby zobaczyć, co się stanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *