,,Zabierz swoją pracę”

,,Filip mówi rzeczowym tonem do ucznia”. – Będziesz musiał ją dokończyć w ostatniej ławce. – Chłopiec odchodzi, aby dokończyć pracę samodzielnie. Lekcja przebiega dalej bez zakłóceń. W przeciwieństwie do nauczycieli z moich poprzednich przykładów pan Sianecki osiąga cel w sposób przejawiający się stanowczością i szacunkiem. Realizuje wszystkie swoje cele wychowawcze, utrzymując jednocześnie pozytywne relacje z uczniami. Żadnego pouczania. Żadnych poniżających konsekwencji. Żadnych zwrotów o 180 stopni oraz pełnych emocji prób sił. Nauczyciel po prostu dostarcza chłopcom informacji, której potrzebują, aby współpracować, a następnie doprowadza sytuację do końca odpowiednio wedle wyboru uczniów. Przyjrzyjmy się bliżej jego metodom, analizując schemat interakcji. Zauważ, jak krótki jest ten wykres. Efektywne metody wychowawcze wymagają mniej czasu i energii, dając jednocześnie lepsze wyniki. Pan Sianecki pracuje według planu. Wie, co zamierza zrobić, i jest przygotowany na każdy rodzaj oporu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *