Zajęcia podczas przerwy

Zajęcia podczas przerwy dają uczniom możliwość ćwiczenia w ich czasie wolnym tych umiejętności, których nie opanowali w czasie zajęć lekcyjnych. Przesłanie jest jasne: współpracuj na lekcji, w przeciwnym razie będziesz ćwiczyć – doskonaląc swoje umiejętności współpracy – podczas przerwy. Rozważmy poniższy przykład. Piotr, uczeń piątej klasy, już po raz drugi błaznuje i przeszkadza na lekcji, a to dopiero początek dnia. Za każdym razem nauczycielka stara się uspokoić chłopca i posyła go do ostatniej ławki na dziesięciominutowe odosobnienie. Jednak jej zdaniem Piotr potrzebuje więcej pomocy, aby opanować lekcję, której ona stara się go nauczyć. Gdy dzieci ustawiają się w kolejce, oczekując na następną przerwę, nauczycielka bierze go na stronę. Piotrze, przez pierwsze pięć minut przerwy zostaniesz w klasie – informuje go. – Możesz czytać, rysować lub odrabiać lekcje, ale ma to być pięć minut bez jakiegokolwiek przeszkadzania. Może się nam wydawać, że pięć minut to nie tak długo, jednak dla piątoklasisty, który chce się przyłączyć do swoich kolegów na boisku, to cała wieczność. Następnym razem Piotr dobrze się zastanowi, zanim zdecyduje się przeszkadzać. Zajęcia podczas przerwy są doskonałą metodą, aby pomóc uczniom w doskonaleniu takich umiejętności, jak spokojne siedzenie bez przeszkadzania, przybieranie właściwej postawy podczas siedzenia w ławce, chodzenie po korytarzu zamiast biegania, pisanie krótkich Krótkie lekcje mają przeprosin za krzywdzące bądź niemiłe uwagi pod adresem duży wpływ Jako metoda wychowawcza nauka podczas przerwy ma jedną wadę. Nauczyciele muszą bowiem poświęcić część swojego wolnego czasu, jednak ta mała inwestycja przyniesie wiele korzyści w ciągu roku szkolnego w zakresie współpracy i szacunku ze strony uczniów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *